4F

4F to polska marka zajmująca się sprzedażą sportowej odzieży i akcesoriów. Jej początki datują się na rok 2003 – wtedy firma funkcjonowała pod nazwą 4Fun. W 2007 roku nazwę zmieniono na 4 Sport Performance, a od 2010 działa jako 4F. Marka należy do spółki OTCF, w której posiadaniu znajdują się również firmy FOB, Outhorn i WildNature. Powstanie firmy i sam jej sukces to właściwie skutek przypadku. Założyciel Igor Klaja potrzebował pieniędzy na opłacenie studiów. W jego głowie zrodził się pomysł założenia własnej działalności. Połączenie pasji i żyłki do biznesu przyniosło ogromny sukces firmie. 4F obecnie posiada 174 sklepy własne i 180 współpracujących w Polsce. W 2016 roku rozpoczęła się internacjonalizacja marki 4F. Otworzyła sklepy na Łotwie, Słowacji, w Rumunii oraz Czechach.

Ważnym momentem dla marki 4F był rok 2008. Nawiązała wówczas współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim – projektowała kolekcje na igrzyska letnie i zimowe. Potem podjęła również współpracę z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. O ogromnym prestiżu firmy świadczy fakt, że w latach późniejszych podpisała również umowy z Łotewskim Komitetem Olimpijskim oraz Serbskim Komitetem Olimpijskim. Poza tym 4F współpracuje również z kilkoma polskimi związkami sportowymi np. ze Związkiem Piłki Ręcznej. Ambasadorami marki były takie gwiazdy polskiego sportu jak: Adam Małysz, Justyna Kowalczyk czy Kamil Stoch.

Produkty 4F przeznaczone są nie tylko do treningu, ale również na co dzień – będą odpowiadały każdemu kto ceni wygodę. Ogromną zaletą jest staranność wykonania – zespół 4F sam testuje swoje produkty w trudnych warunkach atmosferycznych, słucha również rad ambasadorów – sportowców, którzy podpowiadają wprowadzenie ewentualnych poprawek. Materiały najlepszej jakości, śledzenie rozwiązań technologicznych i wprowadzanie ich do swoich kolekcji to istotne zalety marki. 4F oferuje bardzo szeroki asortyment odzieży sportowej i akcesoriów dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci. Można nabyć tam produkty przeznaczone do uprawiania większości sportów. Marka wychodzi naprzeciw konsumentom i często ogłasza atrakcyjne oferty promocyjne. Dzięki sprawnemu zarządzaniu 4F jest dzisiaj jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek sportowych.