asos

Asos to brytyjski sklep internetowy zajmujący się sprzedażą odzieży, obuwia, akcesoriów i kosmetyków. Został założony w 2000 roku przez Nicka Robertsona i Quentina Griffithsa. Zaczynał od niewielkiej sprzedaży wysyłkowej, a dzisiaj jest jednym z największych sklepów internetowych na świecie. Jego obroty sięgają miliarda dolarów. Asos ma w swojej ofercie ponad 900 marek, przeróżnych pod względem cen – od tych najtańszych, po te z wyższej półki. Sprzedaje również własną linię odzieży i dodatków. Produkty marki Asos charakteryzują się bardzo wysoką jakością. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza sukienki koktajlowe Asos, które wyróżniają się oryginalnymi fasonami. W związku z tym pojawienie się nowej kolekcji Asosa jest zawsze ogromnym wydarzeniem dla fashionistek polujących na modowe perełki.

Marka Asos inspiruje się najnowszymi trendami i wprowadza ich własną interpretację do swoich kolekcji. Dzięki temu produkty Asosa są modne, ale jednocześnie niebanalne. To marka stworzona dla ludzi, którzy pragną wyróżnić się w tłumie. Asos to marka bardzo uniwersalna, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wszystkich klientów – tych którzy cenią klasykę, jak również tych wymagających designerskich projektów. Ponadto Asos stworzył specjalną linię CURVE, dla pań o nieco pełniejszych kształtach. To wspaniałe ułatwienie dla kobiet plus size, które są dyskryminowane przez swój duży rozmiar i najczęściej mogą jedynie pomarzyć o zakupach w popularnych sieciówkach. Asos ma również inne linie specjalne np. PETITE, dla niskich i drobnych pań czy MATERNITY, dla kobiet spodziewających się dziecka.

W 2015 roku Asos wyszedł z dość szaloną inicjatywą – marka wprowadziła do sprzedaży suknie ślubne. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę - w 2016 roku ponad 9000 kobiet powiedziało „tak” w sukniach ślubnych Asos. Marka aktywnie wspiera ideę body positive. Do ostatniej kampanii strojów kąpielowych marka zatrudniła modelki z niedoskonałościami np. rozstępami czy bliznami po trądziku. To bardzo ważna kampania w dzisiejszym świecie sztucznych, wykreowanych ideałów – pomoże kobietom zaakceptować swoje ciało. Ponadto marka Asos prężnie prowadzi działalność charytatywną – organizuje liczne projekty na rzecz młodzieży w Wielkiej Brytanii, Indiach i Kenii.