Next

Next to brytyjska marka odzieżowa. Jej początki sięgają roku 1864. Wtedy to Joseph Hepworth założył wraz ze swoim szwagrem Jamesem Rhodesem zakład krawiecki w Leeds. Przedsiębiorstwo nosiło początkowo nazwę J. Hepworth & Son. Nieco ponad 10 lat później firma zatrudniała aż 500 pracowników - niewielkie przedsiębiorstwo szybko stało się potęgą dyktującą modowe trendy Anglikom, Szkotom i Irlandczykom. Sukces zachęcił Hepwortha do rozwijania swojego biznesu – w 1880 roku powstała sieć sklepów. Pod koniec XIX wieku J. Hepworth & Son posiadało juz 108 butików w Wielkiej Brytanii. Marka początkowo miała w swojej ofercie wyłącznie odzież damską. Szybko zyskała popularność, stając się jedną z ulubionych marek Brytyjek.

Marka od samego początku istnienia wyróżniała się tym, że oferowała modną i dobrą jakościowo odzież w przystępnych cenach. Przedsiębiorstwo przetrwało obie wojny światowe i wszelkie zawirowania polityczne i społeczne XX wieku, by w latach 80-tych osiągnąć szczyt popularności. Momentem przełomowym dla marki był rok 1982 – wtedy to J. Hepworth & Son wykupiło sieć sklepów Kendall and Sons, bogacąc się tym samym o 600 butików w Wielkiej Brytanii. To przyczyniło się do tego, że firma wkrótce zrewolucjonizowała rynek. Niedługo potem doszło do przemianowania marki na nazwę, pod którą znamy ją dzisiaj czyli Next. Stopniowo zaczęto również rozszerzać asortyment – pojawiła się kolekcja męska i dziecięca. Kolejnym ważnym krokiem, który przyczynił się do dzisiejszej pozycji marki, było stworzenie w 1985 roku linii akcesoriów gospodarstwa domowego.

Obecnie Next posiada ponad 500 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz 200 w 40 krajach na całym świecie. Marka oferuje ubrania w klasycznym, raczej casualowym stylu. Jej cechą charakterystyczną jest ogromna dbałość o jakość produktów. Marka podąża za najnowszymi trendami i wprowadza je do swoich kolekcji, nie tracąc przy tym wyrobionej przez lata istnienia klasy i subtelnego stylu. W ofercie marki oprócz odzieży znajdują się również buty, bielizna oraz inne akcesoria. Marka cieszy się ogromną popularnością – katalogi z jej najnowszą ofertą sprzedają się zawsze w milionowym nakładzie.